MELODI AKU DAN SESUATU..................................................

Friday, August 26, 2011

KERANA MULUT BADAN BINASA..


Kisah seorang hamba Allah....
Mulanya si A tanak tegur si B,pastu adala si C yg rasa dah byk ilmu dan alim sgt nie menegur si A dgn dijadikan si D sbg pengantaranya..
Bila si D ceritakan semua nya pd si A,si A bertanya la balik pd si C,
boleh pulak si C ni tak mengaku,hadoiiii....mulut2......
Pastu mula la nmpk terus salah si D 
sebab dah ceritakan semuanya pd si A.Kesian kan si D tue??
kalau si D tau mcm tu jdnya,xpayahla si D jd pengantara,
payah walaupun bersikap jujur,susah kan manusia ni??macam2 kerenah,
moralnya,baik jd pendiam terus dr jd byk ckp n nak berlagak pandai....
n sblm nak tegur2 org pakai hadis segala,
makesure la muhasabah diri sendiri dulu,
pastikan diri tu adalah org yg lbh baik dr org2 sekeliling yg perlu ditegur....
xde angin xde ribut,masa kan pokok bergoyang????
xsalah nak menegur,but makesure tahu mcm mana xbg org nampak yg penegur ni berat sebelah.....
kalau dah mtk maaf,xyahla takut,yg payah tu bila dah jd sombong,susah nak maafkan org n dah jd mcm kacang yg lupakan kulit dia...
Hanya meluahkan apa yg terbuku,semoga fikiran jd lebih tenang dan matang....


1 comment:

  1. Pengen yang lebih seru ...
    Ayo kunjungi www.asianbet77.com
    Buktikan sendiri ..

    Real Play = Real Money

    - Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
    - Bonus Mixparlay .
    - Bonus Tangkasnet setiap hari .
    - New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
    - Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
    - Cash Back up to 10 % .
    - Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

    untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
    - YM : op1_asianbet77@yahoo.com
    - EMAIL : asianbet77@yahoo.com
    - WHATSAPP : +63 905 213 7234
    - WECHAT : asianbet_77
    - SMS CENTER : +63 905 209 8162
    - PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

    Salam Admin ,
    http://asianbet77.com/

    ReplyDelete